Besöka Skansen inom Skapande skola?

Hej!
Jag undrar om man kan använda Skapande skola bidraget till ett lektionsbesök på Skansen enligt dessa premisser?

I F-klass-åk 3 lär vi oss namnen på många vilda djur samtidigt som vi besöker dem. Lektionen berör centrala innehåll inom biologin´, t.ex. årstidsväxlingar i naturen och hur man känner igen årstider och enkla näringskedjor som beskriver samband mellan organismer i ekosystem.

Kommentarer

  • Hej,

    Svaret på din fråga är nej. Aktiviteten som du nämner uppfyller inte bidragets krav, då den inte har en koppling till ett konstområde eller konstnärligt skapande för elever.

    Vänliga hälsningar
    Alan