Ska kostnader och intäkter balansera i budgeten (musikarrangörer)?

Arbetar med ansökan för musikarrangörer där man ska ange preliminära kostnader respektive intäkter för innevarande år. Måste kostnader och intäkter balansera?

Samma fråga gäller naturligtvis också för budgeten för kommande år. Där är det kanske självklart att kostnader och intäkter går ihop. Men har man ett underskott ett tidigare år är det naturligt att budgetera ett överskott ett annat år. Utan buffert lever man farligt.

Hälsningar
Stig

Kommentarer

  • Uppgifterna måste vara balanserade och ha samma summa för att din ansökan ska kunna registreras av vårt system. I slutet av din ansökan har du också möjligheten att i fritext skriva om relevanta uppgifter rörande den ekonomiska kalkylen som du anser är viktiga för handläggaren att känna till.
    Kulturrådet