Ska huvudarrangören söka för både inställda konserter och avdrag för mitt gage som koreograf?

Vi har fått ställa in alla konserter nu i maj pga Corona viruset.När huvudarrangören söker stöd för inställda konserter, biljett intäkter mm , är det bättre att huvudarrangören samtidigt söker avdrag för mitt gage som koreograf, eller ska jag själv söka parallellt? Eller både ock?

Kommentarer

  • Hej Katarina,
    Ja, arrangören ska söka även för ditt gage.

    Vänligen
    Elisabet
  • Hej,
    Nu har de redan skickat in sin ansökan, kan de komplettera i efterhand eller ska jag söka parallellt?
    Det finns ju en kolumn för medverkande konstnärlig aktör?

    katarina
  • Hej Katarina,

    Om arrangören inte har inkluderat ditt gage i sin inskickade likviditetsbudget, så kan de komplettera med detta. Kompletteringen kan de isåfall skicka till kulturradet@kulturradet.se senast den 13 maj.

    Mvh