Samverkan med komponist: Dansk sökande?

Hej! Måste den som söker detta bidrag vara en svensk aktör? Om en dansk ensemble vill söka pengarna för att beställa musik av svenska tonsättare till exempel hur kan de gå till väga? Mvh Jonatan

Kommentarer

  • Hej Jonatan,

    Bidrag kan ges till en sökande organisation som representerar en fri aktör som är verksam i Sverige inom teater, dans, musik eller annan scenkonstrelaterad verksamhet. Det är bara svenska organisationer får söka bidraget, tyvärr. Mer information finns på vår hemsida under Samverkan med komponister.

    Vänligen
    Alan