Vem ska söka bidrag för samverkan med komponist?

Hej!
En vokalensemble vill beställa körverk av mig att uruppföra våren 2019.
Är det rätt i tiden för denna ansökan? Och kan jag som komponist tillsammans med en arrangör söka bidraget eller måste ansökaren vara vokalensemblen?

Kommentarer

  • Hej,
    Det finns två ansökningsomgångar för bidraget:
    18 januari - 15 februari 2018
    23 augusti - 20 september 2018.
    Uruppförandets/projektets genomförande kan äga rum under påföljande säsong/er, men utbetalning av bidrag sker under det år då beslutet fattats.

    Det är beställaren av verket som söker bidraget, inte komponisten själv.

    Läs mer på sidan om samverkan med komponister, där du också hittar kontaktuppgifter till handläggare om du har ytterligare frågor.

    Vänligen,
    Anna