Samverkan med komponist: Flera verk med olika kompositörer

Vi har ett samarbete med flera kompositörer som ska skriva 1-2 verk vardera. Ska vi skriva en ansökan per kompositör eller kan vi skriva en samlad ansökan?
Michaela

Kommentarer

  • Hej Michaela,
    Om verken ingår i ett projekt (tex en serie med gemensamt tema eller ett sceniskt verk i triptyk) så är det bäst med en ansökan. Men om ni är en ensemble som helt enkelt önskar stycken av flera olika kompositörer: gör en ansökan per verk/kompositör.

    Hälsningar

    Kulturrådet
    Renate