Samverkan med komponist - ansökningsperiod 2019

Hej!
Vi kommer samarbeta med en komponist för musik till en föreställning med premiär i slutet av september. Kan vi ansöka om medel även om ansökningsperioden är öppen samtidigt?

Kommentarer

  • Hej Susanna,
    Bidraget  avser beställning av produktion av nya verk för planerade framföranden som ännu ej haft uruppförande eller premiär. Det finns inget hinder att ni inte kan ansöka om den, men beslutsprocessen tar ju upp två månader och föreställningen är troligen redan klar.

    Vänligen
    Alan