Samarbeta med samma kulturaktör igen?

Finns det någon policy för hur lång tid det måste gå innan huvudman får ansöka om att samarbeta med samma kulturaktör igen? Kan man t.ex. efter ett år med samarbete med en ny kulturaktör återgå till den man samarbetat med tidigare, och kan man då välja den kulturaktören under tre år igen?

Kommentarer

  • Treårsprincipen finns för att vägleda huvudmännen så att syftet med bidraget nås. Det vill säga syftet att barnen och eleverna möjligheten att möta både variation av konstformer, konstuttryck och kulturaktörer.

    Om ni vill jobba med samma kulturaktör igen kan ni omforma upplägget t.ex. genom att ta in en till kulturaktör inom en annan konstform i ett tvärkonstnärligt samarbete så att ni skapar variation för barnen och eleverna.
    Anna