Redovisning, tidsperiod ekonomiskt utfall? Principer för arvode?

Hejsan !
Finns där någon information på hemsidan om hur man fyller i redovisningsblanketten, tycker den är lite svårtydd. T e x ekonomiskt utfall, vilken tidsperiod skall anges ? Vad menas med "Verksamhetens enhetliga principer för arvode"?

Kommentarer

  • Hej Conny!

    Ni ska redovisa hur de medel ni erhållit har använts. Redovisningen ska spegla den budget ni hade i ansökan. Om inget har förändrats i förhållande till det ni skrev i ansökan kan ni bara klippa och klistra in samma summor. Har något förändrats sen dess ska ni förklara var pengarna har spenderats och skriva en förklaring till förändringen i fritext.

    Vad som menas med "Verksamhetens enhetliga principer för arvode" är att vi frågar efter om ni i er organisation har t ex en tariff utifrån ett särskilt kollektivavtal som utgör grunden för hur mycket folk erhåller i arvode/lön. Vi vill alltså veta på vilka grunder ni sätter de ersättningar ni har. Ni kan kryssa i boxen "annan" och förklara i fritext om ni har egna sätt att beräkna ersättning till anställda/artister/andra.

    mvh
    Christoph
  • Hej!I ett av era svar här ovan angående redovisning av ekonomiskt utfall står följande:
    Ni ska redovisa hur de medel ni erhållit har använts. Redovisningen ska spegla den budget ni hade i ansökan. Om inget har förändrats i förhållande till det ni skrev i ansökan kan ni bara klippa och klistra in samma summor. Har något förändrats sen dess ska ni förklara var pengarna har spenderats och skriva en förklaring till förändringen i fritext.

    Bara så det är kristallklart: Om jag efter ansökans inlämningsdatum (28/10 -20) haft ytterligare inkomster och/ eller utgifter fram till årsskiftet, ska detta tas med i redovisningen då?
    Det blir lite diffust när ni skriver att redovisningen ska spegla den budget ni hade i ansökan.
    Jag har enbart sökt och fått beviljat verksamhetsbidrag.

  • Hej.

    Har ni, för den verksamhet som ni sökt och erhållit bidrag för, fått förändringar (ökade eller minskade kostnader/intäkter) i budgeten som direkt påverkar verksamheten så ska dessa ändringar redovisas.

    mvh
    christoph
    Christoph