Biblioteksbidrag/nyanlända: Redovisning ekonomiskt utfall på minus?

Hej!
Nu håller vi på att slutföra vår redovisning av projekt inom ramen för ert bidrag för bibliotek/nyanlända, asylsökande. När det gäller ekonomiskt utfall, kan vi då hamna "på minus"? När vi räknat ut de faktiska Kostnaderna och sedan lägger till Egen insats under Finansiering - så hamnar vi på minussidan. Alltså: måste Kostnader och finansiering gå jämnt ut, plus minus noll?

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    tack för din fråga och tråkigt att ni hamnar på minus. Det vi på Kulturrådet behöver veta är om delar av bidraget inte har använts. Däremot är det rimligt att ni förklarar varför budgeten inte gick ihop.
    Vänliga hälsningar

    Elisabet