redovisning av projektstöd

Hur gör man i det fall fler bidrag överlappar varandra i redovisningen?
Ska man redovisa allt inom perioden och precisera projektet eller ska man bara redovisa projektet
Åsa Eek Engquist

Kommentarer

  • Hej!

    Statliga bidrag får inte överlappa varandra, i de fall man beviljats flera bidrag för samma projekt ska man revidera sin budget i en komplettering och betala tillbaka eventuella överskjutande summor.

    Om frågan gäller redovisning av projektbidrag hos kulturrådet så ska hela projektet vara genomfört och slutfört vid redovisning. Om man behöver förlänga sin redovisningsperiod kontaktar man ansvarig handläggare.

    Mvh
    Johan
  • Hej var hittar jag onlineblanketten för redovisbning av projektbidrag scenkonst. Ligger inte under mina sidor vad jag kan se...
    Maria

    maria ericson
  • Hej!

    Blanketten är tillgänglig först 28 dagar före sista redovisningsdatum. Kontrollera att datumet inte ligger längre fram än så. Blanketten är inte heller tillgänglig om ärendet avvaktar kompletteringar eller har en annan status än "avvaktar redovisning".

    Här finns en detaljerad guide till var du hittar redovisningsblanketten: Hur hittar jag redovisningsblanketten? - Kulturrådet (kundo.se)

    Om du har ytterligare frågor kan du vända dig direkt till support@kulturradet.se , kom ihåg att uppge ärendenummer.

    Vänligen,
    Johan