Räkna män och kvinnor i artiklar

Hej, Vår tidning ges ut både på papper och som webbtidning. En del av artiklarna publiceras exklusivt för webben, andra både på papper och webben. När vi i redovisningen för 2018 ska räkna upphovspersoner samt om artiklarna är skrivna av kvinnor eller män, gäller det då både i papperstidningen och de exklusiva i webbtidningen eller bara på papper?
Mvh
Helena

Kommentarer

  • Hej Helena,
    Tack för din fråga. Om en tidning publicerar sig både digitalt och i tryck så ska det sammanlagda materialet redovisas. Samma sak gäller frågan om kvinnor och män.

    Vänliga hälsningar
    Elisabet