Flera projekt i samma ansökan?

Hej! Jag ska söka projektstöd hos er.
I ansökan finns på slutet "Verk/pjäs 1", "Verk/pjäs 2" osv. Jag ska söka för 2 olika föreställningar med olika inriktning, åldersgrupp och tanke. Men i hela ansökan så står det i singular, t ex "Sammanfatta projektet ni söker för" eller "Beskriv den konstnärliga idéen för projektet ni söker för" samt även vilka som ska medverka mm. Svaret på dessa frågor kan jag vara helt olika, beroende på vilken föreställning jag söker för. Ska jag istället göra två helt olika ansökningar?

Kan man ansöka om en workshop på en nyskriven musikal utan biljettintäkt?

Ha en fin dag!
Sofia

Kommentarer

  • Hej!

    I ett projekt kan flera pjäser/verk ingå. T ex om ni söker för en festival. Om ni har flera olika projekt ska ni göra separata ansökningar för varje projekt.

    Man kan inte endast söka för en workshop.
    Johan
    (Uppdaterad )
  • Hej igen och tack för svar.

    En följdfråga på workshop: I filmen ni har på hemsidan säger ni att man kan söka för en workshop (ca 10.34 in i filmen), men menar ni då att det måste vara en process bestående av först en workshop som leder in i en föreställning för betalande publik?

    Bästa hälsningar!
    Sofia
  • Hej!

    Ja, man kan söka för en föreställning i kombination med en workshop. Projektet ska även ha annan finansiering än kulturrådets vilket kan innefatta exempelvis biljettintäkter.
    Johan