Projektbidrag scenkonst: Obligatoriska bilagor + vad avses med "främjande projekt"?

Hej!
Jag undrar var jag kan hitta mer information angående obligatoriska bilagor för ansökan inom projektbidrag-scenkonst?

Jag undrar också vad som omfattas av begreppet "främjande projekt" inom projektbidraget för scenkonst?

Vänligen
Mariana

Kommentarer

  • Hej Mariana!

    Tack för din fråga.

    Projektbidrag - scenkonst har inga obligatoriska bilagor, men det går bra att bifoga exempelvis en kompletterande projektbeskrivning eller annat material som är relevant för ansökan. Dokument bör bifogas i PDF-format och inte vara längre än 10 sidor. Om du vill kan du också bifoga relevant rörligt material till ansökan i form av webblänkar.

    Kortfattat kan man beskriva det som att "främjande projekt" i relation till projektbidraget till fri scenkonst, avser insatser som utvecklar konstformen nationellt.

    Om du vill diskutera frågan mer ingående, vänligen kontakta handläggare för bidraget. Du finner handläggarnas kontaktuppgifter på sidan Fri scenkonst projektbidrag.