Projektbidrag bildkonst, form och konsthantverk

Vi är ett antal kuratorer med eget utställningslokal; inom och utomhus, nationellt och internationellt. Vi ska söka till ett antal projekt som planerats. Den första startar redan 15 nov. 2022.  Andra projekten sträcker sig fram till slutet av 2023.
Frågan: När får man besked? Vi tänker starta första projektet redan den 15 nov. Vad jag förstår är så att påbörjat projekt inte får stöd heller får retroaktivt. Tack
Masoud

Kommentarer

  • Hej!

    Beslut om projektstöd inom bild och form är preliminärt planerat till sista veckan i november. Man kan söka stöd för projekt som är påbörjade före beslutsdatum, men inte för projekt som redan är avslutade.
    Kulturrådet
  • Hej,
    Jag förmodar att det inte finns några bilagor till denna ansökan-står ingenting om det i Kulturrådets hemsida. Stämmer det?- eller det är jag som inte hittar!
    Masoud
  • Hej!

    Det stämmer, vi kräver inga obligatoriska bilagor till ansökan. Det är frivilligt att komplettera din ansökan med material som är relevant. Dokumenten du skickar bör vara i pdf-format och inte längre än tio sidor. Skicka kompletteringen via e-post till kulturradet@kulturradet.se och ange ditt ärendenummer i ämnesraden.
    Kulturrådet