Produktionsstöd Kulturtidsskrift

Hej!
Vi är en organisation som under 2025 ska göra vår andra tidsskrift och tänkte söka stöd för detta. Då vi gav ut en tidning 2023 och alltså inte ger ut flertalet gånger per år är det då inte möjligt att söka stödet?

Tack på förhand,
Siri

Kommentarer

  • Hej,

    På vår bidragssida finns information om vad som gäller för ansökan. För att kunna ta del av produktionsbidraget behöver ni ha en regelbunden utgivning under året. Att ha givit ut ett nummer under 2023 räcker tyvärr inte.

    1. Kan du ansöka?
    Om du ger ut en kulturtidskrift i Sverige, eller är samisk utgivare i ett annat nordiskt land, kan du söka det här bidraget. En tidskrift som får annat statligt stöd kan bara få det här bidraget om det finns särskilda skäl.

    Med kulturtidskrift menar vi en tidskrift som kommer ut regelbundet flera gånger per år och har ett innehåll som vänder sig till en allmän publik. Tidskriften ska innehålla kulturdebatt i vid mening eller ger utrymme för analys och presentation inom kultur och konst.

    Läs mer här: https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/produktionsstod-till-kulturtidskrifter/

    Vänligen
    Kulturrådet