Turnébidrag: Frågan "Preliminärt utfall"... i ansökningsblanketten

Hej!

Vad innebär "preliminärt utfall innevarande år"? Jag syfta till den kalkyl som ska lämnas i ansökan (Turnébidrag fria musikgrupper)

Tacksam för snabbt svar!
Anna

Kommentarer

  • Hej,
    Preliminärt utfall innebär att det preliminära ekonomiska utfallet för det nuvarande året, vilket betyder hur mycket har ni spenderat för det här året. Som du kan se vill vi att ni fyller kostnaderna både för det här året och för nästa år. Ni söker ju bidrag för nästa års verksamhetsbidrag och man vill veta hur det har varit för det här året för att kunna jämföra med nästa år.

    Vänliga hälsningar
    Alan
  • Hej,
    När Alan skriver,"!vilket betyder hur mycket har ni spenderat för det här året",menar han hur mycket som har spenderats upp till den tidspunkten där man fyller i blanketten (t.ex. Jan- Sept), eller menas det en uppskattning av hur mycket som skulle ha spenderats om tidpunkten är den sista december ( ett års uppskattning för innevarande året). Det är en väldig suddig begrepp, och bör preciseras.

  • Hej Steven,

    Kulturrådet söker svar för hela året och inte perioder eller delar av året. För att man ska kunna bedöma helheten av ansökan måste vi få veta det preliminära ekonomiska utfallet för hela året. Tidpunkten är från januari till december.

    Vänligen
    Alan