Omfördela pengarna mellan förskolor (bokgåvor)

Hej!
Vi har ca 70 förskolor av varierande storlek. Vi har möjlighet att ta fram siffror på antal barn för att fördela medel till bokgåvor mer rättvist. Vi undrar om det går bra att fördela olika summor till varje förskola?
Anna

Kommentarer

  • Hej,
    Det går bra att fördela om medlen per antal barn istället, så länge de fristående enheterna inte missgynnas.

    Skicka oss en förteckning på samtliga förskolor (kommunala såväl som fristående) namn, gatuadress, e-post och orgnummer samt den summa som respektive förskola ska få handla böcker för så vidarebefordrar vi den informationen till LäroMedia. Det går bra att maila den till info@kulturradet.se.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej
    Om vi bestämmer göra fördelningen,när ska ni ha det rapporterat senast?
    Hälsar Zejfa
  • Hej Zejfa,
    Senast den 21:a januari ska vi ha fått in informationen från er.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej

    Vi har 27 avdelningar inklusive enskild verksamhet. Vi tänker att vi ger varje avdelning en summa som de får beställa för och samordnar sedan beställningen centralt. Då behöver vi väl inte omfördel något till er? Eller är det då bara en person som får inloggning och kan se vilka böcker man kan välja?

    Mailadressen ovan info@kulturradet.se fungerar inte.

  • Hej Gunilla,
    Vi har testat mailadressen och den ska fungera. Testa gärna igen.

    Förskolorna kommer att kunna lägga beställningar (via webbshop direkt till leverantör) under våren utifrån ett bestämt belopp som inte får övertrasseras. Leverantören samlar ihop fakturorna och fakturerar kommunerna, men paketen distribueras till respektive förskola, om kommunerna inte önskar något annat. Vilka böcker som går att beställa kan ni se på vår hemsida.

    Önskar ni göra på något annat sätt ska ni maila info@kulturradet.se med er förfrågan.

    Vänligen,
    Anna
  • Hej,
    tre frågor

    1. Vi har valt att inte omfördela bokgåvan men en förskolechef vill gärna göra det på de förskolor hon ansvara för. Kan hon helt enkelt säga till den ena förskolan att ni får beställa för för 5900 kr och en annan för 3900 kr även om förskolan fått annan summa kopplat till sin kod? Eller får hon helt enkelt säga till den ena förskolan att de får handla åt den andra...
    2. Ena rektorn har inte fått någon kod, är alla utskickade?
    3. Vart ringer jag för att få kontakt med någon kunnig hos er?
  • Hej Teresia,
    Tack för dina frågor.
    Här kommer svaren på frågorna, är det något som är oklart är du välkommen att skicka mail till oss eller ringa.

    1. Om ni inte har inkommit med en omfördelning av bidraget så går det dessvärre inte att göra det nu. Varje förskola har ett bestämt belopp att handla för som framgår i webbshopen när de loggar in. Beloppet går inte att övertrassera
    2. Vänligen kontakta LäroMedia bokgavor@laromedia.se så hjälper dem er med detta
    3. För frågor som rör webbshop och inloggning mm kan ni kontakta läromedia på ovanstående e-postadress . Övriga frågor kan ni maila bokgavan@kulturradet.se

    Vänligen