Nya stödet för inställda evenemang

Det nya kristödet för inställda evenemang som kommer nu snart. Gäller den för inställda evenemang under perioden okt-dec 2020 ?

Kommentarer

  • Hej.

    Ja, den delen av stödet som gäller inställda eller uppskjutna evenemang gäller för denna tidsperiod.

    mvh
    Christoph
  • Hej!
    Vi är en revyförening och skulle haft premiär den 31/12 2020.
    Kan vi söka bidrag för inställda evenemang under perioden oktober - december 2020?
  • Hej,
    Ni kan söka krisstöd för den föreställning som var planerad och blev inställd 31/12.
    Mvh,
    Love
    Kulturrådet
  • Vi missade förra stödet men ska söka nu. Vi har tappat ekonomi på inställda arrangemang sista juli 2020, och kommer missa intäkter för redan inställt evenemang sista juli 2021. Den nya utlysningen; kan den täcka något av dessa tidsperioder?
  • Hej Christer.

    Den nya utlysningen som kommer för inställda evenemang gäller ju för evenemang i perioden okt-dec 2020 och bara det.
    Dock tycker jag du/ni ska tittat på möjligheten att söka projektstöd/verksamhetsstöd under det stöd som kallas särskilda behov som öppnar nu på måndag den 8e februari.

    mvh
    Christoph
  • Hejsan
    utlysningen för bidrag till Inställda evenemang okt-dec
    verkar dröja. Rekomenderar ni att vi skall söka för inställda evenemang 2020 i det stöd som kallas särskilda behov som öppnade den 8 mars?
  • Hej Christoph.
    Hittar inte det stödet på er hemsida, är det utlagt? Kan du skicka länk?
    Allt gott,
    Christer
  • Hej Christer,
    Förordningen för krisstödet för inställda kulturevenemang är under fortsatt beredning hos kulturdepartementet för att uppfylla EU-kommissionens krav på statsbidrag. Inget datum för utlysning finns ännu.

    Mvh,
    Love
    Kulturrådet