När fattas besluten om krisstöden?

När fattas besluten om intäktsbortfall och uppskjutna evenemang?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Under v. 49 beslutar vi om krisstöd till inställda och uppskjutna evenemang och v. 50 om krisstöd till särskilda behov i kulturen.
    Besluten fattas och kommuniceras uppdelat på flera dagar.

    Krisstöd för inställda och uppskjutna evenemang:
    Sökt belopp 0-80 000 kr
    Tisdag 1 december, under eftermiddagen

    Sökt belopp 80 000-500 000 kr
    Onsdag 2 december, under eftermiddagen

    Sökt belopp över 500 000 kr
    Torsdag 3 december, under eftermiddagen

    Mvh
    Kulturrådet

  • Varför sex olika fördelningstillfällen?
    Kulturrådet

  • För att de tekniska/administrativa systemen ska klara av att hantera så många beslut.

    Mvh
    Kulturrådet
  • Hej!

    När kommer ni kommunicera besluten?

  • Hej!

    Under v. 49 beslutar vi om krisstöd till inställda och uppskjutna evenemang och v. 50 om krisstöd till särskilda behov i kulturlivet. När beslutet är fattat får alla som sökt stöd ett mejlutskick till den mejladress som angetts i ansökan. Vi publicerar även de beviljade bidragen på våra webbsidor om krisstöden, allt eftersom besluten fattas under respektive beslutsdag.

    Kulturrådet
  • Undrar om det kommer att gå att söka stöd för inställda och uppskjutna engagemang för månaderna Okt-Dec 2020.
    I förra ansökan skulle man lämna med en likviditetsbudget för dessa månader. Var detta med tanke på eventuell vidare stödpaket?
    Med vänlig hälsning,
    André, Sounders Music Ab

  • Regeringen meddelade 18 december att Kulturrådet fått i uppdrag att fördela mer krisstöd till kulturen. Kulturrådet har inte i dagsläget beslutat i detalj hur den nya ansökan ska utformas. Det sker utifrån regleringsbrevet och lärdomar från tidigare ansökningsomgångar och meddelas så snart som möjligt.
    Kulturrådet