Mässa

Skulle haft en mässa i april som jag tänkte skjuta upp först, men inser att vi inte kommer kunna genomföra alls på ett bra sätt med rådande corona läge, mässan finansieras av utställare som betalat in kostnaden för mässpaket till oss. Nu måste jag betala tillbaka till dem. Kan jag söka stöd för det?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.

    Det behöver framgå vad det är för mässa och vilket kulturområde. Det behöver också framgå om ni söker för en grupp eller är en juridisk person. I grunden går det att söka för inställda eller uppskjutna utställningar, men då behöver samtliga krav för bidraget vara uppfyllda.
  • Det är en eventmässa med föreläsningar inom branschen, besökarna är allmänhet. utställarna är kulturhus, hotell, herrgårdar, teknikföretag, talarbyråer mm.
  • Hej,

    Stödpaketet är i första hand för arrangörer, utställare och konserter. Det finns inget hinder att söka för er, men föreläsningar och dylikt räknas inte inom det här kulturstödet. Det går även söka utställningar, föreläsningar och liknande evenemang.

    Vänligen
    Alan
  • Hej!
    Det är lite märkligt och enormt vilseledande eftersom stödet heter "Stödpaket kultur: utställningar, föreläsningar och liknande evenemang"
    Det är ganska tidskrävande att söka, så ni borde ta bort ordet "föreläsningar" ur rubriken på stödet, om inte stödet omfattar det.
  • Hej igen Sassi,

    Det finns inget hinder att ni söker inom ramen för stödpaket kultur: utställningar, föreläsningar och liknande evenemang.

    Vänligen
    Alan