Målgrupp "Stärkt kultur i skolan"

Vi har ett spännande projekt som riktar sig mot förskolan. Är det möjligt att ansöka för det inom "Stärkt kultur inom skola"-bidraget? Eller finns det ett annat bidrag som kan passa för det?
Annika Veith

Kommentarer

  • Hej!

    Stärkt kultur inom skola stöttar projekt som:
    • insatser som stärker strukturer och samverkan mellan kultur och skola,
    • att metodutveckla ett särskilt konst- eller kulturområdes förutsättningar att samverka med skolan,
    • spridning av nya metoder, modeller eller arbetssätt, och/eller genomföra särskilda insatser för att ge elever tillgång till fördjupning inom ett visst konstnärligt område.
    Stödet riktas till insatser kopplade till såväl för- som grundskola. I ansökningsblanketter anger du ungefärlig ålder på de barn som projektet riktar sig till.

    Johan