Löner inkl eller exkl sociala avgifter

Hej!
Jag har en fråga kring ”Ansökan om utvecklingsbidrag till Kulturskolan”: När vi ska ange lönekostnaden, ska den vara inklusive eller exklusive sociala avgifter?

Kommentarer

  • Hej!

    Ange lönekostnaden inklusive sociala avgifter.

    Vänligen,
  • Hej!
    En följdfråga på detta; ska även OH-kostnader läggas på som lönekostnad eller som övrig kostnad? Eller behöver det specificeras mer exakt exempelvis under lokaler och admin? Ibland används ju en procentsats där det ingår både social avgifter och OH och då bakas det väl ihop med lönekostnaden antar jag..

    Mvh Laura
  • Hej Laura!

    Jag tycker ej du ska ha med OH-kostnader under löneposten i kalkylen.
    Lägg dessa kostnader istället på lokaler och admin.
    Blir mycket tydligare för handläggaren som ska bedöma ditt ärende då.

    mvh
    Christoph, Kulturrådet