Litteraturstöd? Utgiven på bokförlag, men helt egen finansiering.

Hej,

Jag har på helt egen hand finansierat en bok som nu finns att köpa hos flertal bokhandlare. Boken trycktes av ett bokförlag i Tyskland, men jag stod för hela ekonomiska kostnaden själv. Jag har en enskild firma. Kan jag söka Litteraturstöd (efterhandstöd till litteratur)?

Med vänlig hälsning,
Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    Litteraturstöd kan sökas av den som bedriver utgivningsverksamhet av professionell art och som är verksam i Sverige.
    Du som upphovsperson kan tyvärr inte söka litteraturstöd för din bok som givits ut på ett förlag i Tyskland.

    Läs mer om litteraturstödet här

    Vänligen,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.