Litteraturstöd både för tryckt och e-bok?

Kan man få litteraturstöd både för tryckt bok och e-bok?
Kan man få litteraturstöd för "vanliga" ljudböcker? Eller gäller det endast "talböcker"?

Kommentarer

  • Hej Eva,

    Man kan söka för en av de bokformen för samma titel; om tryckt bok har fått stöd kan e-bok inte få stöd igen om det är samma titel. Man kan givetvis söka för ljudböcker eller e-böcker också men "talböcker" är hel annan form och vänder sig till läsare för personer med läshinder. Om du menar dock e-böcker så är svaret ja, man kan söka litteraturstöd för e-böcker och ljudböcker.

    Vänligen
    Alan