Likviditetsprognos för kommunal verksamhet

Hej,
Jag arbetar i kommun som söker stöd för inställda evenemang med förlorade biljettintäkter. Hur ska vi hantera likviditetsprognosen som ska lämnas in? Ska vi lämna in en prognos för hela kommunen eller på förvaltningsnivå? Jag gissar att möjligheterna är små att få beviljat stöd även om konsekvenserna är stora för vår programverksamhet.

Mvh
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Ni bör lägga prognosen så nära den aktuella verksamheten som möjligt.
    Vi vill bara ha relevant information kopplad till verksamheten.
    Alltså, ett exempel: Om en kommunal scen söker, så ska de om möjligt skicka en prognos för scenen och inte hela kommunen.

    Sedan så kommer vi under handläggningen att bedöma ekonomiskt behov, och det är möjligt att det kan bli svårt för oss att frikoppla en ansökan som denna från kommunens ekonomi. Men det blir en bedömningsfråga.

    Vänligen,