Läsfrämjandelyftet: Kommer man kunna söka pengar även 2023?

Kommer man kunna rekvirera medel även 2023?

Bidrag inom kompetenshöjande insatser inom läsfrämjandelyftet är ett tillfälligt bidrag. Medel som söks under november 2022 får användas under hela 2023.
Anna

Kommentarer

  • Hej!
    Hittar inget ansökningsdatum för 2023?

    Med vänlig hälsning
    /Ingela Dahlin
    Ingela Dahlin
  • Hej!

    Läsfrämjandelyftet var ett tillfälligt bidrag som inte längre kan sökas. Däremot kan man söka bidrag för andra läs- och litteraturfrämjande insatser. Läs mer här: Stöd till läs- och litteraturfrämjande insatser - Kulturrådet (kulturradet.se)

    Mvh
    Johan
  • Hej!
    Det måste ha blivit fel!
    Vi ska sätta upp en teater Samiskt spel ute i naturen och undrar över ansökningstider för teater/ kultur?
    Mvh
    /Ingela Dahlin
    Ingela Dahlin
  • Hej!

    Om du tänker på projektbidrag till fri scenkonst öppnar nästa ansökningsomgång i augusti/september i år.

    Mvh
    Johan