Rekvisition av bokgåvor till förskolan

Kommunen får alltså rekvirera sitt beviljade belopp fram till och med 7 december 2018?

Ska böcker köpas efter rekvisitionen (under 2019) eller ska rekvisitionen baseras på hur stort belopp man köpte böcker för, alltså det belopp man hann köpa böcker för innan 7 december?

Kommentarer

  • Hej Johanna

    Kulturrådet  betalar ut pengar till kommunerna baserat på antal förskoleenheter per kommun. Det gäller både kommunala och fristående förskolor, dock ej öppna förskolor. Förskolorna kommer att kunna lägga beställningar (via webbshop direkt till leverantör) under våren utifrån ett bestämt belopp som inte får övertrassera. Leverantören samlar ihop fakturorna och fakturerar kommunerna, men paketen distribueras till respektive förskola, om kommunerna inte önskar något annat. En rekvisition med utbetalning skickas ut i mitten av november och bokbeställningarna kommer gå att göra under 2019
    Kulturrådet
  • Hej1
    Är förskolechef för en fristående förskola. Går allt via kommunen?
  • Hej
    Det kommer eventuellt att vara möjligt för kommunerna att omfördela bidragen efter förskolornas aktuella behov och storlek. Vi kommer att gå ut närmare med information om detta när beställningslösningen är klar.
    Kulturrådet