Lägesrapport stärkta bibliotek inför ansökan år 3

Hej!
När vi nu söker för år tre ska vi då även bifoga en lägesrapport för år två? Hittar inte den infon någonstans. (Minns att vi gjorde så förra året)

Kommentarer

  • Hej Martina,

    Lägesrapporten kan föras in i ansökningsblanketten i beskrivningen av vad ni söker för. Har det andra året gått som planerat? Har ni stött på hinder eller gjort erfarenheter som gör att ni vill ändra på inriktning eller annat för år 3? Annat som kan vara relevant för vår bedömning när vi tar ställning till er ansökan för fortsatt insats? Det behöver inte alls vara långt, några rader kan räcka, men känner ni att ni vill skriva utförligare går det förstås att skicka lägesrapporten som bilaga.

    Vänligen
    Alan
  • Hejsan.
    Jag har en fråga gällande stärkta bibliotek projekten nationellt vis.
    Finns det något samlat dokument om projekt och vilka implementeringar som andre bibliotek genomfört inom stärkta bibliotek år 1-2?

    Med vänlig hälsning
  • Hej!
    Det finns inget samlat dokument för år 1 och 2 för insatser inom stärkta bibliotek, men för år 1 finns denna rapport. En uppföljning för alla tre år i stärkta bibliotek kommer att genomföras. Olika exempel från Stärkta biblioteksinsatser finns här.

    Kan även tipsa om rapporten som gjorts om en del av satsningen Stärkta bibliotek av Joacim Hansson, professor i biblioteks- och informationsvetenskap vid Linnéuniversitetet. Han genomförde en studie av de svenska folkbibliotekens förutsättningar i glesbygd.

    Hälsningar
    Kulturrådet