Kvalitetssäkrade kulturaktörer?

Kvalitetssäkrar Kulturrådet professionaliteten för kulturaktörer? Har ni någon ”godkänd” lista?

Kommentarer

  • Nej, vi har ingen sådan lista. Strukturen kring bidraget bygger på att en yrkesverksam professionell kulturaktör också är experten på att erbjuda kvalitativa konst och kultur-projekt genom Skapande skola-bidraget.

    Det är huvudmannens ansvar att bidragets krav på professionalitet uppfylls. Definitionen av det finns i vår ordlista.

    Anna