Kulturskolebidraget - anställa fler?

Hej!
Hur går man tillväga för att söka kulturskolebidraget i år?
Går det att använda bidraget för att anställa mer personal inom kulturskolan för att kunna ta emot fler elever?

Allt gott!

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Ansökan till kulturskolebidraget öppnar 21 januari 2021 och sista ansökningsdag är 18 februari 2021. Det går att söka för insatser som utvecklar kulturskoleverksamheten i kommunen, exempelvis att nå nya målgrupper eller bredda verksamheten med fler konstnärliga ämnen. Bidraget kan då gå till att anställa personal som arbetar med det.
  • Tack för svar!
    Hur ser kraven ut på kommunerna om man skulle bli beviljad bidraget i år? Krävs det att man ska kunna garantera fortsatt verksamhet efter att perioden för bidraget är slut och isf under hur lång period?
  • Hej Johan!

    Vi ställer inga krav på att insatser som genomförs med bidragsmedel ska leva vidare utan statsbidrag. Samtidigt syftar bidraget till att utveckla kulturskolans verksamhet och vi ser positivt på satsningar som har effekt på lång sikt.

    Hoppas detta ger dig svar på din fråga! Annars är du välkommen att höra av dig igen.

    Vänligen,