Kulturskolebidraget - söka för endast 3 projekt?

Är det inte möjligt att söka bidrag för mer än 3 projekt i 2021 års ansökan?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Eva,

    Om ni vill söka för fler än tre insatser/projekt för den egna kommunen så får ni klustra dessa i de tre satsningar som ansökningsblanketten tillåter.

    Vi rekommenderar att ni sorterar era insatser utifrån vilka behov de utgår från, eftersom ni kan välja max tre syften/avsikter med satsningen och då behovsanalysen ligger till grund för vår bedömning.

    Till exempel kan ni samla insatser som syftar till att stärka verksamhet i glesbygd i en gemensam glesbygdssatsning.

    Inom samma satsning kan olika konstnärliga ämnen, olika platser och olika undervisningsformer ingå.

    Och tänk på att vi önskar information på en övergripande nivå.