Kulturrådsböcker

Hej, jag hittar tyvärr ingen tydlig översyn av vad som gäller vid sk. Kulturrådsböcker som vi får skickade till vårt bibliotek. Jag har förstått att det är frivilligt att ta emot och att vi efter ett tag kan gallra och sälja eller skänka de böcker som inte hamnar i befintlig katalog. Men måste man spara dem i 2 år? (Vissa kollegor påstår detta, men jag har inte sett något som tyder på detta.)

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Det är frivilligt att ta emot Kulturrådsböckerna. Ni har gjort det genom att anmält er och ni kan när som helst avsäga er att emot dessa böcker. Ni kan gallra eller skänka böckerna när ni vill, det finns ingen tidsgräns för det. Men ni får inte sälja böckerna.
    Vi kommer se till att det finns en text om det under Litteraturstöd så fort vi får möjlighet.

    Vänligen
    Alan