Kulturaktör för Skapande skola

Hej! Vi önskar genomföra Skapande skola-projekt med film och drama som estetiska uttryck. För filmaktörerna har vi samarbete med Film i Västerbotten vilket vi är helt klara över faller inom definitionen av Kulturaktör. Dramapedagogen har en enskild firma och håller bl.a. kurser och genomför  Drama och teaterprojekt med t.ex. studieförbund. Hen gör dock inte egna föreställningar. Hen genomför även kurser i t.ex. yoga. Kan vi vara trygga i att hen faller inom ramen för definitionen?
Birgitta Tornberg

Kommentarer

  • Hej!

    I de fall ni är osäkra på om kulturaktören uppfyller bidragets krav på professionalitet så kan ni begära in CV från personen som styrker att han är utbildad dramapedagog och/eller skådespelare med långvarig yrkeserfarenhet inom det området och att arbeta med målgruppen barn och unga.
    Johan