Förlängt räkenskapsår / Ännu inget bokslut för 2020?

Det står att man ska bifoga bokslut för 2020 till ansökan men vi har förlängt bokföringsåret pga av corona och har således inget bokslut klart annat än senaste som är för 2019. Tacksam för svar på hur vi ska hantera detta praktiskt för att inte bli exkluderade från att söka.
Håkan Eriksson

Kommentarer

  • Hej Håkan,

    Vår jurist hälsar att vid förlängt räkenskapsår: Bifoga Årsredovisning/Årsbokslut för 2019 och komplettera även med preliminära balans- och resultatrapporter för året 2020.

    Vi tar hänsyn till att det inte är ett årsbokslut där avskrivningar, bokslutsdispositioner finns med, men underlaget visar det KUR behöver för att få en helhetsbild av er ekonomiska situation.

    Mvh Johan

    Kulturrådet