Krisstöd för uteblivna kulturella evenemang

Vi är en ideell förening som har ett 20-tal aktiviteter/år vilka precis som för andra blivit inställda pga covid-19. Har vi möjlighet att ansöka om bidrag för uteblivna intäkter här?  Exempel på aktiviteter:
valborgsfirande med körsång, eld och barnunderhållning
Kaffeservering i samband med stadens marknadsdagar
Midsommarfirande med folkdans, dans för barn och kaffeservering
Delaktighet i samband med konsert i byn
Anordnande av mässa för veteranbilar, traktorer och mopeder
Alla aktiviteter är öppna för allmänheten oavsett om man är medlem i föreningen eller inte

Kommentarer

  • Hej Kristina,
    du kan inte söka för det du beskriver i din fråga. Stödet ska gå till professionellt verksamma aktörer inom kulturområdet.
    Läs på vår hemsida
    Kulturrådet
  • Hej! Kan man söka stöd för inställda konstmässig under hösten (Sverige och utomlands), räknas detta också som inställda kulturverksamheter?
    Mvh
    Cissi
  • Kommer det att ske en ytterligare utlysning för Krisstöd för uteblivna kulturella evenemang för perioden oktober-december?
  • Cissi.
    Utlysningen för inställda evenemang gick ut förra veckan. Du skulle kunna titta på om verksamhetsbidraget som än är ute kan vara något för er. Däri ingår också internationella uppdrag.

    Jonas.
    Ja, det ska komma men vi har inga datum på det än.

    mvh
    Christoph