Krävs ny Skapande skola-ansökan varje år, även vid fleråriga projekt?

Om man fått beviljat bidrag för Skapande skola i våras och då sökte för första gången, skall man då i februari göra en helt ny ansökan, med eventuella uppdateringar, även om man har för avsikt att fortsätta med samma huvudupplägg under tre år? Krävs det en helt ny ansökan?
Det pågående projektet som vi fått bidrag för löper på under våren och skall som jag uppfattat det redovisas i september. Skall vi inför den nya ansökan i februari göra en mindre utvärdering och svara på alla frågor utifrån det nya upplägget i årets ansökan?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.

    Beslut om Skapande skola-medel fattas varje år inför kommande läsår och därför ska medlen användas under det specifika året. Har ni tänkt er ett treårigt projekt ska ni söka för de andra delarna varje år. Pengar kan inte flyttas från ett läsår till ett annat.

    Kulturrådet