Korttidspermittera

Kan man söka detta bidrag trots att man ansökt om bidrag av tillväxtverket för korttidspermittering?

Kommentarer

  • Hej Claes!

    Ja du kan ansöka hos oss, förutsatt att alla kriterier som anges på vår webb är uppfyllda.

    I ansökan behöver du då ange vilka intäktsbortfall du har haft.
    Om du kommer att permittera anställda och förväntar dig att få Tillväxtverkets bidrag för detta, ska du skriva in detta i ansökan vid "Andra ersättningar".

    Om några omständigheter som uppgetts i ansökan förändras, är det viktigt att du meddelar oss. Vi kommer göra efterkontroller, och om det då visar sig att man fått stöd för samma intäktsbortfall från flera håll kan det bli aktuellt att kräva tillbaka stöd.

    Vänligen
  • Är det då hela det stöd vi fått beviljat för perioden 1 april - 31 juli vi ska uppge? Eller för den perioden evenemanget skulle ha ägt rum i?

  • Uppge hela stödbeloppet och ange tidsperioden som stödet avser.
  • En relaterad fråga. Timanställda har blivit av med sina timmar som en följd av arrangemanget blivit inställt så vi har nästan inga timmar där vi måste betala för därför har ingen av denna personal gått via permittering.

    Korttidspermittering har endast gällt tjänstmän så det vi fått ersättning för gäller inte den intäktsdrivande delen av verksamhet. Ska vi ändå ta upp den ersättningen som gäller korttidspermittering?
  • Hej Tony,

    Det beror på för vilka ni söker bidraget för. Är det för timanställda eller för tjänstemännen som har fått permittering? Ni bör ta upp även den ersättningen så att man kan räkna upp helheten.

    Vänligen
    Alan