Kontrollera obligatoriska bilagor

Jag behöver kontrollera om jag har bifogat obligatoriska bilagor
till min ansökan. Hur gör jag det?

Kulturrådet

Kommentarer

  • En förteckning över vilka bilagor som krävs finns på sidan 11 i ansökningsblanketten. Du måste själv gå in i din ansökan och kontrollera att de finns med. Om du redan har skickat in din ansökan kan du komplettera den, men bara fram till 13 maj, efter det är det för sent!
    Ange ditt diarienummer (KUR 2020/XXXX) och skicka bilagorna till: kulturradet@kulturradet.se

    Mvh
    Kulturrådet
  • Hej!
    Ett bolag som registrerades i oktober 2019 och alltså inte har någon årsredovisning än hur gör det? Ägaren till detta bolag var tidigare delägare i ett annat bolag tillsammans med ytterligare en person.Nu ensam aktieägare och ensamt verksam.
  • Vi är en ideell förening som skulle haft ett mindre inplanerat arrangemang för äldre då vi bokat in musiker. Dessa har dock avbokats med ganska kort varsel. Kan de då genom vår förening söka ersättning för ekonomiskt bortfall?

  • Hej Margareta,
    först och främst vill jag tipsa om webbinariet som sker idag den 11 maj kl. 11.00: Delta i webbinariet den 11 maj kl. 11.00–11.50
    Svar på din fråga:
    Kulturrådet ser positivt på att arrangören betalar ut ersättningar och arvoden enligt redan ingångna överenskommelser trots att evenemanget har ställts in.

    Vänligen

    Elisabet

  • Hej Alice,
    Att ert bolag är nytt ska inte hindra er från att söka. Gör en sammanställning från den tid ni startade verksamheten och ansök.

    Vänligen
    Elisabet