Konsert- och samarbetsprojekt Ljudprov

Vårt projekt vi söker är bokningar ej ännu genomförda. Detta ligger helt inom rådande standard inom branchen då nästa sommars process kring bokningar ej påbörjats ännu. Vi kan heller ej ta på oss att genomföra så många bokningar om vi ej beviljas ansökan. Hur skall vi ange artister och skicka ljudprov på den verksamhet som ej ännu går att planera?

Kan vi skicka ljudprov på tidigare genomförd verksamhet som vi genomfört?

Vi som söker är flera arrangörer i ett samarbetsprojekt. Vi ser det hela som en konsertserie mer ett ett byggande av infrastruktur.
Kaj

Kommentarer

  • Hej Kaj!

    Tack för din fråga.
    Du kan söka för sådant som inte är säkert ännu, var tydlig med vad som är bekräftat och vad som är tilltänkt. Sedan sker en prioritering efter det underlaget som finns.
    Om du efter du skickat ansökan får fler bekräftade spelningar så kan du komplettera detta. Om du skulle erhålla stöd för projektet ska du även, enligt villkoren också uppdatera Kulturrådet om ändringar i projektet.

    Angående ljudprov, skicka ljudprov för det som är tilltänkt, du kan även skicka in för sådant som skett tidigare, i fältet vad ljudprovet innehåller beskriver du vad ljudprovet innehåller.

    Vänligen
    Kulturrådet