Kapacitetsstärkande insatser i kulturskolan - vilken åldersgrupp?

Kan bidraget användas för verksamhet som handlar om att nå fler innan 8 år och efter 16 år?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Regeringen har aviserat att fritidskortet ska riktas till alla barn och unga mellan 8 och 16 år. Detta bidrag har som syfte att öka kapaciteten och förbereda kulturskolan inför införandet av fritidskortet. Bidraget ska därför användas till insatser för denna målgrupp.
    Seyde