Kan robotlegobygge vara ett skapande skola-projekt?

Science center 2047, Tom Tits är exempel museum som inriktar sig på teknik, kan robotlegobygge vara ett skapande område? Här arbetar eleverna med att bygga och konstruera.

Kommentarer

  • Ja, vid robotlegobygge är elevernas eget skapande i fokus. Viktigt är dock att säkerställa att det finns en professionell kulturaktör som arbetar med eleverna i projektet.