Kan jag som bildtekniker ansöka om krisstödet för inställda konserter?

Jag driver ett AB tillsammans med min sambo. Vi båda var bokade som bildproducenter & kamera operatörer på ett flertal konserter mellan Juni-Sep, som i och med Covid-19 blev inställda. Kan vi söka detta krisstöd? Eller är det "Krisstöd särskilda behov i kulturlivet" som gäller för oss? Ska vi skicka in en gemensam ansökan om vår verksamhets intäktsbortfall eller varsin ansökan för de inställda konserter som vi var bokade på?

Kommentarer

  • Hej,
    Det är "Krisstöd särskilda behov i kulturlivet" som ni ska söka och ni ska slå ihop ansökan och söka gemensamt.

    Vänligen,
    Anna
    Kulturrådet