Kan flera huvudmän göra en gemensam ansökan om bidrag till Skapande skola?

Kan kommunen söka för den enda friskolan i kommunen på samma sätt som tidigare?
Kan två eller fler kommuner söka för vissa projekt tillsammans?
Kulturrådet

Kommentarer

  • Ja, det går att söka i samverkan. En huvudman ska utses som ansvarig för att söka och redovisa bidraget. I ansökan ska den sökande ange huvudmännens totala antal elever och deltagande elever, såväl de egna eleverna som den eller de samverkande huvudmännen.

    Det går inte att söka bidrag för enskilda projekt, men det går bra att göra hela ansökan gemensamt.
    Kulturrådet
  • Finns det möjlighet att samordna flera olika fristående (icke kommunala) skolors ansökan? Dvs en ansökan för flera fristående skolor?
    Kulturrådet
  • Ja, det går bra.  En huvudman behöver utses som ansvarig för att såväl söka som redovisa bidraget.
    Kulturrådet