Kan en skola söka bidrag för ett läsfrämjande projekt?

Hej! Kan jag som lärare söka bidrag för ett läsprojekt  för elever skolår 2-3?

Kommentarer

  • Hej Camilla,
    Enskilda personer kan tyvärr inte söka bidrag hos Kulturrådet. Bidrag kan sökas av juridiska personer dvs kommuner, bibliotek, idrottsföreningar och andra sammanslutningar med organisationsnummer och verksamhet i Sverige, som anordnar läsfrämjande insatser och/eller litterära evenemang riktade till allmänheten.

    Jag föreslår att du pratar med ledningen i skolan och få uppdrag att söka bidrag genom kommunen.

    Med vänlig hälsning

    Alan