Kan en mottagningsenhet söka Skapande skola pengar?

Kan Mottagningsenheten för nyanlända, som hör under avdelningen för Samordning och Stöd under Grundskolaförvaltningen i Malmö Stad, söka pengar från Skapande Skola? Vi tänker på att göra ett projekt för eleverna i åk 9:
  • Nyanlända barn i årskurs 9 går i centrala förberedelseklasser på Mottagningsenheten hela läsåret. Stort fokus läggs på språkutveckling. Målet är att våra nyanlända elever så snabbt som möjligt ska lära sig det svenska språket och utvecklas i skolämnena. Undervisningen motsvarar årskurs 9 på andra grundskolor i Malmö.

Kommentarer

  • Hej Marianne,
    Inom Skapande skola är det huvudmannen för förskola eller skola som lämnar in ansökan. Det spelar inte någon roll var barn och elever hör hemma organisatorisk. Vi tar därmed endast en ansökan per huvudman, vilket innebär att Malmö stad söker för alla sina aktiviteter för grundskoleelever i en och samma ansökan.

    Vänligen,
    Anna