Kan en filmfestival söka stöd för annat än själva festivalen, exempelvis workshoppar?

Vi undrar om vi som filmfestival kan söka för inkomstbortfall för de workshoppar etc som vi ställde in i mars april, ej själva festivalen. Även om en förening/bolag som arbetar med film-workshoppar för barn och unga kan söka? Vi kan inte söka hos filminstitutet som endast jobbar med filmvisning.

Kommentarer

  • Hej,

    Du kan söka stöd för intäktsbortfall eller merkostnader på grund av att evenemanget har ställts in eller skjutits upp. Du kan ansöka om bidrag för inställda eller uppskjutna:

    konserter, scenkonstföreställningar eller utställningar, föreläsningar och liknande evenemang.

    Vissa av dessa begrepp finns närmare definierade här, men kriterierna lämnar också visst utrymme för tolkning där det är upp till er som söker att avgöra i vilken mån er verksamhet kan anses inrymmas i något av dessa ändamål.

    Vänligen
    Alan