Kalkyl turnébidrag

Hej!

Jag undrar om den ekonomiska kalkylen ska omfatta även produktionen, alltså kostnader under repperiod etc eller enbart röra turnén med dess omkostnader efter premiärdatum?

Kommentarer

  • Hej,
    De kostnaderna som ska räknas med är sådana som går att härleda till kostnader för den specifika turnén och den tidsperiod som ni anger för turnéns genomförande, t.ex. specifika kostnader för turnén kopplat till produktion, marknadsföring, löner/arvoden m.m.

    För turnéer i Sverige kan du främst söka stöd för kostnader för resor och logi kopplade till turnén. För internationella turnéer kan du främst söka stöd för kostnader för resor, visum och frakt kopplade till turnén. Däremot ska finansiering och kostnader för hela turnén framgå av ansökningsblanketten.

    Har ni ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta ansvarig handläggare.

    Vänligen,
    Anna