internationalisering

Hej!
Jag har gett ut en barnbok "Alla vill va Rymdraketen" som också är manus till en dansföreställning som jag turnerar i Sverige, Danmark och nu har jag fått en förfrågan att spela på en internationell utbudsdag för en fransk kommité.
jag arbetar tvärkonstnärligt för barn och unga. Ofta i läsfrämjande syfte genom metoder i dans, drama och bildkonst. Kan jag söka bidraget för internationalisering för att översätta mitt manus och skapa en ny ljudfil, alltså inte översätta eller trycka boken utan för att turnera föreställningen? Idén är att också presentera boken benom föreställningen för att söka förlag i Frankrike.

Tack för er hjälp,Mvh,
Emma Ribbing

Kommentarer

  • Hej,
    Det går bra att söka bidraget Projektbidrag till kulturlivets internationalisering. Handläggare får avgöra om du kan få det beviljat eller inte.

    Vänligen,
    Nadia