Intäkter

hej.
Man ska ju ha andra intäkter för att få stöd av er.
Om en scen försvunnit som vi skulle ha haft program på under våren, hur ska vi kunna ha intäkter från de inställda konserterna?
Öht hur ska man kunna redovisa "andra intäkter" för inställda konserter?

Jonas Thorell

Kommentarer

  • Hej Jonas

    Vårt aktuella stöd är inte ett stöd för intäktsbortfall för inställda evenemang. Vad ni kan söka för i denna omgång är verksamhetens kostnader som ni inte har täckning för pga hur ni drabbats av vinterns restriktioner. Ni kan alltså motivera en ansökan med att ni har drabbats av ex.vis inställda gig eller eftersläpningseffekter av pandemin men inte söka de exakta beloppen som gick förlorade utan istället för effekterna de har på er aktuella ekonomi.

    Kulturrådet hade under 2020 och 2021 totalt tre omgångar krisstöd för inställda evenemang men sedan sommaren 2021 överlämnade Regeringen detta uppdrag till Skatteverket och vi hänvisar till dem för stöd med detta.

    Skatteverket har nyligen öppnat sin ansökan för inställda/påverkade evenemang under perioden jan-juni 2022, och de ger mer info på deras hemsida här.

    Mvh

    Johan